Home terapia pedagogiczna
terapia pedagogiczna
Jak odczytywać i interpretować opinię psychologiczno- pedagogiczną ?
Wpisany przez Piekarska Hanna   
  • Funkcje poznawcze- zespół procesów, dzięki którym odbieramy informacje z otoczenia oraz oceniamy stosunki między nimi (uwaga, pamięć, wrażenia i spostrzeżenia wzrokowe, słuchowo- językowe, dotykowe, kinestetyczne, orientacja w schemacie ciała i kierunkach w przestrzeni.
  • Pamięć mimowolna (mechaniczna)- zdolność do przyswajania wiedzy w sposób mimowolny, nieuświadomiony.
  • Pamięć wzrokowa- zdolność do utrwalania i przypominania informacji wizualnej (zapamiętywanie spostrzeżeń wzrokowych).
  • Pamięć słuchowa- Zdolność do utrwalania i przypominania informacji dźwiękowej (zapamiętywanie spostrzeżeń werbalnych i niewerbalnych).
  • Pamięć słuchowa bezpośrednia- pamięć świeża, pozwala nam zapamiętywać i natychmiast odtwarzać zapamiętany materiał.
  • Pamięć słuchowa operacyjna (pamięć bezpośrednia)- zdolność do przyswajania, utrwalania, przypominania i przypominania określonych operacji, działań utrzymywanych w pamięci.
  • Pamięć sekwencyjna- zdolność do przyswajania, utrwalania i przypominania sekwencji cyfr, nazw.
  • Integracja percepcyjno- motoryczna- prawidłowy rozwój procesów poznawczych współdziałający z czynnościami ruchowymi.
  • Koordynacja wzrokowo- ruchowa- współdziałanie, zharmonizowanie funkcji wzrokowych i ruchowych (manipulacyjnych), współpraca oka i ręki.
  • Rozwój psychoruchowy- całość procesów psychicznych (intelektualnych, orientacyjno- poznawczych oraz motorycznych) rozwijających się harmonijnie.
  • Rozwój psychoruchowy zaburzony- zakłócenia rozwoju ze względu na tempo, rytm oraz dynamikę.
  • Rozwój psychoruchowy nieharmonijny (lub dysharmonijny)- zakłócenia tempa rozwoju poszczególnych sfer (procesów orientacyjno- poznawczych oraz motorycznych)
  • Ryzyko dysleksji- obecność symptomów dysharmonijnego rozwoju psychoruchowego dziecka.
  • Deficyty rozwojowe (inaczej dysfunkcje, parcjalne lub fragmentaryczne zaburzenia rozwoju psychomotorycznego)- opóźnienie rozwoju psychomotorycznego, wolniejsze tempo rozwoju określonych funkcji.
  • Fragmentaryczne zaburzenia rozwoju psychomotorycznego obejmują mniejszy obszar czynności (np. opóźnienie rozwoju tylko motoryki małej, zaburzenia rozwoju mowy czynnej).

                                                                                                                                                 Terapeuta pedagogiczny: Hanna Piekarska

 

                         

 


Nasz Patron

znaksybiraka

Sybiracy

kalendarz

lipiec 2018
N P W Ś C Pt S
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30 31 1 2 3 4

other language

ang1 nrf1 rus1

Projekty

erasmus


Kodowanie__small


comenius


logo_etwinning


     logo_aktyw_ed


lepsza_szkola


przjazna



spz_logo


mapa_kreatywnosci_znaczek


logo_czytam


szkola_z_klasa


 

uczniowie_z_klasa


szkolabp


logo_nib


kapital


Nasz Adres

Gimnazjum nr 2
im. Sybiraków
ul. Nowomiejska 41
16-300 Augustów
087 643 22 30

Napisz do Nas
gim2.vdl.pl

gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 3 gości