Home Kreatywni na co dzień Niebanalny projekt edukacyjny
Niebanalny projekt edukacyjny
Wpisany przez B.T.   

Chcielibyśmy opowiedzieć Wam o realizacji projektu edukacyjnego „Gra z puszką Pandory”, w którym pracowaliśmy od września 2014 r. do końca lutego 2015 r.

            Swoją pracę rozpoczęliśmy od określenia celów naszego przedsięwzięcia, głównym było zaprezentowanie spektaklu na Konkursie Ogólnopolskim „Odysei Umysłu”, który co roku odbywa się w Warszawie. Ponadto chcieliśmy nauczyć się rozwiązywać problemy w sposób kreatywny. Zapytacie, co to znaczy? Chodzi o to, by w niebanalny i nietuzinkowy sposób działać.

            Do projektu przystąpiło 11 osób: Oliwia Naszkiewicz, Ewelina Wielgat, Ewa Wysocka, Natalia Faszczewska, Khrystyna Yavdoshnyak, Mikołaj Sawicki, Jakub Maruszewski, Krzysztof Gąsiewski, Justyna Wysocka, Zofia Nowak i Natalia Dadura, które pod kierunkiem p.Beaty Tomaszewskiej pracowały nad przygotowaniem spektaklu. Siedmioro z nas wystąpiło w przedstawieniu „Gra z puszką Pandory”. Pozostali członkowie drużyny pomagali zespołowi podczas tworzenia spektaklu oraz zajmowali się fotografią i filmowaniem.

            Zacznijmy jednak od początku. Odyseja Umysłu to międzynarodowy projekt edukacyjny mający na celu rozwijanie zdolności twórczych i zachęcający do kreatywnego rozwiązywania problemów. Jego celem jest rozwijanie umysłu, wyobraźni i zdolności twórczych, które posiada każdy człowiek. W Polsce Odyseja obecna jest od ponad 20 lat i co roku przyciąga nowych uczestników.

Pierwszym etapem naszej pracy było zintegrowanie się i odkrycie swoich mocnych stron. Podczas spotkań, które rozpoczęły się już we wrześniu 2014 r. uczyliśmy się rozwiązywać problemy spontaniczne, zwane „spontanami”. Te ćwiczenia pozwoliły określić, w jaki sposób wykazujemy się twórczym podejściem w pokonywaniu trudności.

         Następnym etapem był wybór zadania długoterminowego. Zdecydowaliśmy się na zadanie nazwane „Gra z puszką Pandory”. Jego celem było przygotowanie i zaprezentowanie autorskiego przedstawienia o puszce Pandory utrzymanego w konwencji gry wideo. Podczas przedstawienia postać Gracza musiała wziąć udział w zainspirowanej starogrecką, wielopoziomowej „grze”, w której pojawią się: prolog opowiadający klasyczną wersję mitu; trzy awatary reprezentujące różne nieszczęścia, jakie uciekły z puszki Pandory; dźwięki sygnalizujące początek oraz koniec każdego poziomu; a także Licznik Energii pokazujący, ile sił pozostało głównemu bohaterowi. Ostatecznie Gracz awansuje na najwyższy poziom i wypuści w świat „Nadzieję”, zwyciężając w całej rozgrywce.

         Po wyborze zadania rozpoczęła się nasza intensywna praca. Na kolejnych spotkaniach tworzyliśmy scenariusz, projektowaliśmy kostiumy, scenografię, wykonywaliśmy rekwizyty. W swoich dziełach wykorzystywaliśmy głównie rzeczy z odzysku. Najtrudniejszym etapem było jednak napisanie autorskiego scenariusza, w którym musiały być zawarte wszystkie elementy wskazane w zadaniu. Po występie w Warszawie usłyszeliśmy od Sędziów wiele ciepłych słów:

„Ciekawie i ekspresyjnie opowiedziany prolog”.

„Brawa za dopracowanie strojów”.

„Rewelacyjny zespołowy licznik”.

„Efektowna gra aktorska”.

„Świetna gra całego zespołu”.

„Świetnie dopracowane elementy przedstawienia”.

   Efekt naszej pracy został zaprezentowany podczas eliminacji regionalnych Ogólnopolskiego Konkursu „Odyseja Umysłu” w Warszawie (28.02.2015 r.), na apelu- wręczenie stypendiów naukowo-sportowych (16.03.2015 r.), podczas Dnia Otwartego (27.03.2015 r.) dla uczniów klas szóstych oraz na I Międzyszkolnym Festiwalu Prac Twórczych (28.05.2015 r.)- zespół zajął II. W kategorii projektów artystyczno-humanistycznych. Najważniejsze było jednak to, że zdobyliśmy umiejętności pracy w zespole, nauczyliśmy się twórczego rozwiązywania problemów i wyzwoliliśmy własną ekspresję twórczą.

https://www.youtube.com/watch?v=5gvX4TVo0w8


Opracowanie: O.Naszkiewicz, E.Wysocka, J.Wysocka

Konsultacje: B.Tomaszewska
 

Nasz Patron

znaksybiraka

Sybiracy

kalendarz

luty 2018
N P W Ś C Pt S
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 1 2 3

other language

ang1 nrf1 rus1

Projekty

erasmus


Kodowanie__small


comenius


logo_etwinning


     logo_aktyw_ed


lepsza_szkola


przjazna



spz_logo


mapa_kreatywnosci_znaczek


logo_czytam


szkola_z_klasa


 

uczniowie_z_klasa


szkolabp


logo_nib


kapital


Nasz Adres

Gimnazjum nr 2
im. Sybiraków
ul. Nowomiejska 41
16-300 Augustów
087 643 22 30

Napisz do Nas
gim2.vdl.pl

gościmy

Naszą witrynę przegląda teraz 8 gości